ABC Leksaker vs. Amazon...

Läste precis denna artikeln från The New York Times om Amazon och deras lagerhantering - spånnande!

Can Amazon Be the Wal-Mart of the Web?

När jag startade ABC Leksaker 4 år sen var det aldrig med drömmen av att vara nästa Amazon... Faktiskt tycker jag om att vi är fortfarande ett litet företag, ingen jätte i nätvärlden. Men man kan förstås lära sig från de bästa.

Förra veckan, när jag packade artiklar, råkade jag ut att skicka fel produkt till kunden. Sånt händer ibland (och nu att jag är över 40, behöver jag ha glasögon på mig!) men förhoppningsvis inte ofta. Tänk om vi inte hade relaterade produkter brevid varandra, utom utspridda över hela lagret... Javisst skulle vi säkert inte skicka fel produkt, men då skulle vi aldrig hitta någonting! Men det är kul att se hur andra gör det.

No comments: